tiistai 2. syyskuuta 2014

Hevosten lisäyksiä ja syksyn suunnitelmia


Tässä postauksessa saatte kuulla pohdintojani mitä tahtoisin keppihevosten ja muutenkin tämän lajin eteen tehdä ja mitä siis on minulla suunnittella! Hii, tästä tulee kivaa, sillä laitan väleihin paljon kuvia! Cx (Ja rakastan kuvia ylikaiken! C:)




Tahdon vaeltamaan!

Mun oma intohimoni on syksy ja toinen intohimo on retkeily, joten täytyy päästä jossain vaiheessa pitkälle koko päivän vaellukselle! Picu kainaloon ja menoksi! (Sori Picu ^^) Mutta ainakin keppari, kyllä se siitä lähtee! Tiedän jo hyvän paikan ja hyvän reitin, päivämäärä vaan puuttuu, mutta ennen lumimyräköitä olisi hyvä, ja parhaimmillaan silloin kun lehdet ovat oransseja ja kauneimmillaan vielä roikuskelevat puissa.

Harrastan muuten keppareiden ja kaiken muun sähellykseni lomassa partiota ( ja yleisurheilua ja ratsastusta, mutta nyt siis huomioikaa tämä partio) ja meillä on vetäjä porukan kanssa tiedossa vaellus syksyllä luonnonpuistossa, siellä yövytäänkin teltoissa ja saadaan raahata ihania rinkkoja (Mä ihan tosissani voin sanoa että RAKASTAN RINKKOJA) ja oon ilonen kun mulla on uus rinkkakin, rakastan tunkee sinne tavaraa ja taapertaa se selässä ympäri umpikorpee! <3
Ja vetäjä porukalla tarkoitan ryhmien vetäjiä, itse vedän siis pikku-poikien ryhmää poikapartion puolella, sekin on ihan mukavaa hommaa.

Siispä tässä liian pitkänä selostuksena ensin tää yks tavoite syksylle Cx




Estekisojen järjestäminen

Tässä ois toinen haahuileva haave syksylle, jos osattais Picun kaa järjestää kaikkien Tampereen seudun ja Hämeen keppistelijöiden iloksi estekilpailut Sastalamassa, täällä kun ei kuulemma kisoja kauheesti ole. Syksylle jos vain saisi järjestettyä sillekin päivän, itellä on niistä harrastusten takia paljon puutteita :/




Keppareiden kasvatuksen jatko-suunnitelmia

Olette ehkä huomanneet että minä kasvatan poneja ja hallinnoin suurimmalta osalta Vapalon ponikatrasta (joka laajenee vuosi vuodelta) ja siis omissa suunnitelmissa on kasvattaa vain lisää ponskeja! ^^ 

Rimin kaavalla olen kaavaillut (sopiva sanavalinta vai mitä?) valkoista welsh-tammaa welshi-katraaseeni, olisi ihana saada valkea satutamma, sellainen mistä aina olen unelmoinut C: Myös suomenhevosesta haaveilen jatkuvasti, täytyy katsoa josko saisi omia toiveitaan täytettyä joulun alla! 

Ja siis kyllä unelmia mulla on vaikka muille jakaa mutta tuossa kaikkein merkittävimmät unelmaratsuni! <3 Ja Rimikin on kyllä aika ihana kaveri tallipoppooseen, sellaista olen kaipaillutkin, vaikka teinkin vähän sattumalta juuri Rimin näköisen :3



Issikka ori Rontti

Issikka ori Vekku


Issikoiden kuulumisia! :)

Rontti on lähdössä tallilta, muuttaa Kangasalle, ihan lähelle Tamperetta hyvään kotiin, ihanaa että mukava uusi omistaja löytyi mun mussukalle! Suitset menevät mukaan ja noi pehmusteiden materiaalit on muuten ihania, tilasin netistä ja oon kyllä ollu tilaukseen tyytyväinen! :D

Sitten uusi suokki-ori Vekku on näissä alemmissa kuvissa. Vekku meni aluksi vähän vinoon ommellessa, mutta sain korjattua aikas hyvin, eikä vinoutta enää huomaa ulospäin (ainakaan paljoa!). Vekun harja on harvinaista lankaa, (materiaali langassa on) mikä on ostettu kai Helsingistä jostain pikkuruisesta söpis-kaupasta :3 Kangas löytyi sattumalta Eurokankaasta! :}



Plöööööö Cx




Muuta mukavaa

Syksy on alkanut ihan mukavasti uusien heposten kanssa, Pontsosta on tullut yksi mun vakioratsu ja suosikki-heponen ja sillä käyn Vapalossa mielelläni pitkillä maastolenkeillä C: Mahtava maastoratsu! 

Ja uusi haffi, Willaksi tai Binaksi voi kutsua, on tehty tilkkujäämistä ja kirpparilangoista ja on sekin aika kiva lisäys suureen talli katraaseen. Tilaa onneksi riittää! C:

Lisäksi tallille on tullut risteytys-ori Steve:




Heppakatraalta ja minulta tervehdys ja hyvää alkavaa syksyä! <3


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti